سردار سلیمانی در شبکه تبرستان:

رزمندگان مازندرانی نقش تعیین کننده‌ای در عملیات الی بیت المقدس داشتند / فتح خرمشهر یک مکتب جهانی شد

ساری-رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه فتح خرمشهر یک مکتب دفاعی، امنیتی است و این مکتب الگوی دنیا شد، گفت: آزادسازی خرمشهر شاهکار نظامی فرزندان ملت ایران و نماد بزرگی در تاریخ معاصر ما است.
کد خبر: ۹۳۴۴۶۴۷
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
خبر
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، شامگاه یکشنبه در برنامه زنده تلویزیونی فتح الفتوح که از شبکه تبرستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر پخش شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا و شهدای عملیات الی بیت المقدس،   با اشاره به اینکه رزمندگان  استان مازندران نقش تعیین کننده‌ای در  عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر داشتند، گفت: لشکر ۲۵ کربلا که در دوران دفاع مقدس تیپ کربلا بود در  این عملیات سهم بسزایی داشت و لذا مقاومت جانانه‌ای در مقابل دشمن داشتند.
 
سردار سلیمانی با بیان اینکه، عملیات الی بیت المقدس تا آزادسازی قدس استمرار خواهد داشت، افزود: امام راحل بعد از آزادسازی خرمشهر فرمودند، آزادی خرمشهر فتح خاک نبود فتح ارزش‌های والای اسلامی بود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تصریح بر اینکه مردم ایران انقلاب کردند تا از زیر سلطه رژیم پهلوی که دست نشانده سلطه جهانی بود، خارج شوند، اضافه کرد: ایران اولین کشور مسلمانی بود که زیر سلطه جهانی  به  برکت  و نصرت الهی و، رهبری امام خمینی و فداکاری مردم، خارج شد لذا جمهور اسلامی توسط مردم در یک همه پرسی تاریخی  انتخاب شد و نظام سلطه بخاطرهمین همه توانایی خود را در مقابل ایران قرار داد.  
 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فتح خرمشهر یک مکتب دفاعی ،امنیتی است و این مکتب  الگوی  دنیا شد،گفت:آزادسازی خرمشهر شاهکار نظامی فرزندان ملت ایران و نماد بزرگی در تاریخ معاصر ما است.
 
به گفته سردار سلیمانی جانفشانی ها و فداکاری های شهدا و رزمندگان هرگز فراموش شدنی نیست و باید برای فرهنگ شهادت، بیش از گذشته کار و تلاش کرد.
 
سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام سلطه در اوایل پیروزی انقلاب به صورت سخت افزاری در مقابل جمهوری اسلامی ایستاد، گفت: بعد از انکه نظام سطله نتوانست از طریق جنگ سخت، مانع جمهوری اسلامی شود، استراتژی خود را عوض کرد و درمیدان‌های فرهنگی، اقتصادی با ایجاد عملیات‌های روانی و نبرد رسانه‌ای دست به کار شد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در میدان‌های غیرنظامی هم میتوان با تکیه بر ظرفیت مردم، دشمن را مغلوب کرد، افزود:ملت ایران درهمه فشار‌ها مقاومت کرد و حتی برای  نجات انسان‌های سایر کشور‌ها وارد میدان شدند که جبهه مقاومت و شهدای خان طومان این فداکاری را انجام دادند.
 
سردار سلیمانی با تاکید براینکه در  نبرد ۱۲ روزه غزه الی بیت المقدس تحقق یافت، اضافه کرد: مردمی که قدرت پرتاب سنگ هم نداشتند امروزه هزاران موشک به سرزمین اشغالی شلیک کردند و به صهیونیست‌ها ضرب الاجل دادند لذا ملت ایران الگوی مردم فلسطین شدند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه با اشاره به پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب با تکیه بر قرآن و سنت الهی با ماگفتگو می‌کنند که  این سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصوم (علیهم السلام) است که شاهد هستیم تمام پیش بینی‌های امام راحل و نیز رهبر معظم انقلاب محقق شده است که یکی از پیش بینی‌ها نابودی رژیم صهیونیستی است که در آینده نزدیک اتفاق  خواهد افتاد.
 
خبر
 
سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شهید سلیمانی هم اشاره کرد و افزود:کار‌های زیاید با همکاری کاردرمان و علوم پزشکی انجام شد و در بحران کرونا، شهدای مدافع سلامت  زیادی تقدیم کردیم.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به حضور مردم در کنار وزارت بهداشت گفت:  نقش بسیج در چنین چالشی به میدان آوردم مردم است لذا بسیج بر اساس نیاز، مردم را سازماندهی کرد تا تمرکز بر قطع زنجیره ویروس کرونا باشد.
 
به گفته سردار سلیمانی فرهنگ سازی، آموزش، ایجاد بستر‌های لازم برای قطع زنجیره کرونا و همچنین پیشگیری از جمله موارد طرح شهید سلیمانی است.
 
رئیس بسیج مستضعفین ادامه داد:  تغییر راهبرد از درمان به پیشگیری مهم‌ترین بخش این طرح بود؛ لذا در بخش‌های دیگر نیز نظیر شناسایی و حمایت، پیشتیبانی، قرنطینه در این طرح انجام میشد.
 
سردار سلیمانی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از آبان سال گذشته شروع و تا به امروز ادامه دارد، یادآور شد: در ظرف ۴۵ روز، فوتی‌های کرونایی بالای ۴۰۰ نفر به زیر ۵۰ نفر رسید؛ که حتی سازمان بهداشت جهانی  از وزیر بهداشت بابت این طرح تجلیل کرد و  برخی از کشور‌ها از سفرای ایران دعوت کردند تا در رسانه‌های خود این طرح را تشریح کنند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به کمک بسیج در طرح واکسیناسیون کرونا با علوم پزشکی گفت: هر چالشی که برای کشور ایجاد شد می‌توان با تجربه دفاع مقدسی و  ورود مردم به میدان ، از آن عبور کرد.
 
سردار سلیمانی در بخش های پایانی سخنان به کمک بسیج برای حفاظت از جنگل هم اشاره کرد و افزود: توافق نامه‌ای با سازمان‌ جنگلداری برای حفظ جنگل‌های هیرکانی امضا شد که اولویت با سه استان  مازندران، گلستان و گیلان  است؛ لذا دراین زمینه هم مردم باید پای کار بیایند و فرهنگ سازی انجام شود  تا بتوان جنگ‌ها را حفظ کرد.
 
 
 انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار